۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۰۸۲۰۹
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تأکید کرد؛

پیشرفت های نظامی سبب خشم دشمن شده است | تقویت بنیه دفاعی، توصیه ای قرآنی

پیشرفت های نظامی سبب خشم دشمن شده است | تقویت بنیه دفاعی، توصیه ای قرآنی
رییس ستاد اقامه نماز گفت: موشک سازی و پیشرفت صنعت نظامی سبب خشم دشمنان است پس براساس آیات قرآن باید ایران خود را در زمینه نظامی تقویت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در سومین شب از احیای لیالی قدر که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: شب قدر، شب نزول قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه انسان باید نسبت به قرآن کریم شناخت و معرفت داشته باشد، ادامه داد: قرآن کریم علمی بی پایان است به حدی که می توان از الفاظ و آیات آن هزاران علم استخراج کرد؛ بنابراین باسوادترین استادان مراکز علمی باید در مقابل قرآن مریم شاگردی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با استناد به آیات قرآن کریم، اظهار داشت: در این کتاب آسمانی خداوند خطاب به فرزندان تاکید می کند نسبت به والدین احسان داشته باشند؛ همچنین تاکید دارد پدر و مادر باید در خانه خودشان و نزد فرزندان پیر شوند؛ بر این اساس ساختن خانه سالمندان و بردن والدین به این مراکز آن هم در کشور اسلامی جای بسی تامل دارد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه انسان باید نسبت به آیات الهی تدبر داشته باشد، اظهار داشت: علاقه داشتن به فرزندان امتحان الهی است از این رو خداوند در قرآن کریم به والدین توصیه می کند دین خودشان را به خاطر فرزندان از بین نبرند.

وی ادامه داد: متاسفانه آگاهی ما نسبت به ادبیات و مفاهیم قرآن کریم بسیار کم است؛ رمز و رازهای قرآن کریم را باید شناخت و این امر با ایجاد یک نهضت قرآنی در کشور میسر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه شب قدر باید زمینه اتصال انسان به قرآن کریم باشد، گفت: دانشجویان در کنار تحصیل علم نباید از قرآن کریم غفلت کنند بلکه لازم است یک رشته قرآن شناسی را هم داشته باشند البته در این رشته نباید مانند سایر علوم کلاسیک نمره محور باشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: قرآن کریم درباره بهداشت، راه و شهر سازی، صنعت، حقوق، امنیت، حراست و اطلاعات و هزاران موضوع دیگر سخن برای حرف گفتن دارد؛ تنها دو و هزار ششصد نکته حقوقی در قرآن کریم بیان شده است.

وی با اشاره به آیات الهی، بیان داشت: قرآن کریم به بندگان صالح سلام و درود می فرستد؛ حال ما باید بدانیم عمل صالح چه عملی است! مقصود از عمل صالح آن عملی است که موجب غضب دشمنان می شود؛ بنابراین راهپیمایی روز قدس باید با شکوه برگزار شود چرا امت اسلامی با این حضور دشمنان اسلام را ناخشنود می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: موشک سازی و پیشرفت صنعت نظامی ایران سبب خشم دشمنان است پس براساس آیات قرآن باید جمهوری اسلامی ایران خود را در زمینه نظامی تقویت کند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: در آیات قرآن کریم آمده صالحان جهان را در اختیار خواهند گرفت و مقصود از صالحان یاران امام زمان(عج) است. خوشبختانه قرائت و حفظ قرآن کریم در کشور راه افتاده اما نسبت به تدبر کوتاهی شده است.

وی در پایان با ابراز تاسف از اینکه حق قرآن کریم هنوز ادا نشده است، خاطرنشان کرد: قرائت صحیح قرآن کریم باید در وجود جوانان تقویت شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
احسنت، بسیار عالی، از خبرگزاری رسا ممنونم بابت این خبر
0
0